10 kroků, které musíte znát, aby váš byznys vzkvétal
Pokud provozujete spíše menší butik, je velice důležité, aby jste si uvědomili význam multitaskingu. Abyste tak dosáhli svého snu o úspěšném prodeji. Musíte vyniknout mezi značkami velkých jmen a zavedenými obchody. Zde je 10 kroků, které musíte znát.
1) Vyzkoušejte nové marketingové strategie
V dnešní době nestačí jen doufat, že propagace vašeho butiku bude snadná. Nejvlivnějším troufám si říct a dlouho budou SOCIÁLNÍ SÍTĚ! Vyzkoušejte metody placených reklam na Facebooku nebo Instagramu. Neméně důležitá reklama je i třeba v místních novinách. Určitě je ze začátku lepší vyzkoušet více marketingových možností a zhodnotit tak, co je pro vás to nejlepší a nejúspěšnější.
2) Zúčastňujte se místních akcí
Neméně důležitá věc, možná někdy opomíjená. Tvořte si pevné vztahy se svými zákazníky ale také především s těmi novými, potencionálními. Zúčastňujte se akcí, večírků a dalších eventů, protože tyto akce vám umožní setkat se s novými lidmi “tváří v tvář”. Můžete se tam prezentovat a následně i tak rychleji budou mít pocit, že vás již znají. Pravděpodobně se stanou vašimi zákazníky.
3) Vytvořte věrnostní program
Odměňte vracející se zákazníky vytvořením věrnostního programu. Úspěšné fungování butiku závisí na vracejících se zákaznících. Spokojení zákazníci pravděpodobně tak pak doporučí váš butik dalším. Navíc budou pak ochotnější se zastavit právě ve vašem butiku když ví, že je čeká nějaký bonus.
4) Buďte aktivní v mobilních aplikacích
Existují aplikace zaměřené přímo na maloobchodníky. Ve svém telefonu a pomocí vyfiltrování aplikací jich tak najdete spousty. Ať už v Google Play nebo AppStore. Budete zase o krok s vaším butikem v popředí a dozví se o vás tak mnohem více lidí. Nezapomeňte si však svůj profil udržovat a být na něm aktivní!
5) Lokace
Bez vhodného místa se můžete snažit přilákat zákazníky, jak chcete, ale bohužel to nikdy nebude účinné. Pokud hledáte místo pro váš butik, ujistěte se, že jste vybrali místo (budovu) která je VIDITELNÁ z okolních silnic, ulic a není tak težké butik najít. Je tak velice pravděpodobné, že když butik uvidí, rozhodnou se ho i navštívit.
6) Nebojte se požádat o dodatečný kapitál
Ano, je to tak. Někdy musíte utratit peníze, abyste vydělali peníze. V dnešní době už mnoho poskytovatelů půjček bankovních i nebankovních poskytuje maloobchodním podnikatelům možnosti půjček pro malé podniky. Dnešní doba je taková, kdy si můžeme vybírat ze škály nabídek.
7) Najměte ty správné zaměstnance
Když zákazníci navštíví váš butik, měli by nabýt dojmu, že je o ně postaráno s individuálním přístupem. To mnoho obchodních domů totiž nabídnout vůbec nemůže. To je tak vaše velké plus! Díky osobnímu přístupu, proškolenosti a náklonnosti se budou cítit mnohem lépe. Zkrátka porozumte jejim individuálním potřebám.
8) Zpětná vazba od zákazníka
Konstruktivní kritika by mohla tak pomoci v růstu vašeho podnikání. Zjišťujte, co zákazníci ve vašem butiku oceňují a co by naopak ještě uvítali. Někdy můžou mít nápady, o kterých jste třeba ani nepřemýšleli. Nakonec když jejich nápady uskutečníte, budou vám vděční.
9) Držte se slev
Tyto prodejní akce vám pomohou se zbavit starých věcí a získáte tak prostor pro nové věci. Uspokojíte tím i svoje zákazníky a to je velice důležité. Nezapomeňte na takové akce i poukázat. Nebojte se oslovit zákazníky, ať se podívají třeba na vaše webové stránky, na kterých dané akce třeba probíhají.
10) Správná organizace financí
Pokud chcete, SAMOZŘEJMĚ ŽE CHCETE, aby váš butik rostl, měli byste dodržovat rozpočet. Ujistěte se, že nekupujete zbytečné zásoby, nenajímáte příliš mnoho zaměstnanců nebo neplýváte penězi za služby, které se vám nevyplatí. Pravidelnou kontrolou výdajů vaší firmy budete popřípadě moci zrušit zbytečné náklady, abyste mohli své peníze lépe využít.
No a teď, když už jste se dozvěděli o všech způsobech, je čas dát se do práce! Provozování butiku může být výzvou, ale podle těchto kroků bude váš butik prosperovat.
xoxo Karolína