Výběr perfektních obchodních prostor
Už dlouho si pohráváte s myšlenkou začít podnikat s oblečením?! Je váš sen zařídit si kamennou prodejnu? Ale zároveň si uvědomujete, že je to jeden z nejtežších úkolů, kdy musíte snoubit praktičnost a design? Mám pro vás pár rad, tipů a triků, které by mohly váš sen posunout blíže ke skutečnosti…
Alfa a Omega je místo
Jestliže toužíte po malém butiku nebo naopak po větším obchodě s módou, vždy je nutné otevřít jej na dobře viditelném a snadno přístupném místě. Důležité je najít rušnou část obce, kde k vám zavítají i náhodní kolemjdoucí. V opačném případě budete muset mít dobrý marketingový plán, abyste si získali zákazníky, kteří budou na dané místo jezdit jen a pouze kvůli vám.
Při výběru komerční nemovitosti myslete také na své zákazníky a zaměstnance. Snažte se najít prostor, u kterého je parkoviště či ulice, kde se dá bez problémů zaparkovat. Vezměte také v potaz, že někteří zákazníci k vám budou jezdit městskou hromadnou dopravou. Umístění obchodu v dosahu zastávky je proto vždycky výhodou.
Zvolte si způsob prodeje
Před realizací a zařizováním obchodu je důležité zvolit si, jakým způsobem budete realizovat prodeje. Je dobré mít nějaký pokladní systém, který bude pracovat na systému skenu čárových kódů, bude jednak evidovat prodeje a tisknout účtenky a zároveň budete mít přehled ve svých skladových zásobách.
Využijte rad odborníků
Co se týče interiéru a designu prodejny není určitě od věci poradit se s nějkým odborníkem. Má větší zkušenosti, dokáže zrealizovat i to, co vy si nedokážete ani představit. Navíc vám může vyřešit problém s využitím malého prostoru, existují různé vychytávky, které mohou prostor opticky zvětšit a zároveň můžou vypadat designově.
Ať už budete mít obchod jakkoliv velký, velký důraz by měl být kladen i na neprodejní prostory. Tedy zázemí a sklad. Ten by měl být dostatečně velký, abyste v něm mohli ukládat zboží, které se do obchodu v danou chvíli nehodí barevně, je velikostně duplicitní nebo aby obchod nepůsobil “přeplněně”. Mít butik, kde je pár kousků vypadá vždy lépe než jedno ramínko vedle druhého. Tady platí pravidlo: méně je někdy více.
Co nesmí v obchodě chybět?
Každý obchod, ať už se v něm prodávají potraviny, oblečení nebo pečivo, vyžaduje konkrétní prvky, bez kterých se obchod neobjede.
U toho s oblečením se jedná především o stojany na oblečení, figuríny, prodejní pult a různé police a poličky.
Klíčovým prvkem pro obchod s oblečením jsou kabinky. Ačkoliv se od klasických kabinek s dveřmi ustupuje a volí se raději jednotlivé prostory se závěsy místo dveří. Závěsy dokáží prostor zútulnit a mohou se vybrat podle stylu celého interiéru. Na druhou stranu kabinky s dveřmi na zamknutí dodají klientům větší pocit soukromí. Tohle je tedy jen na vás, jak variantu zvolíte.
Prodejní regály nebo police jsou klasickým vybavením obchodů. Zapadnou kamkoliv a díky jejich variabilitě je můžete využít na vystavení jakéhokoliv produktu. Důležité je volit správné rozměry, nosnost a materiál.
K vystavení oblečení však doporučuji raději klasické stojany – štendry. Tento způsob prezentování oblečení je lepší jak pro vás, tak pro klienty. Svetr přece jen lépe vynikne na ramínku než poskládaný na polici, kdy ho po každém rozložení musíte znovu poskládat, aby butik vypadal stále uklizeně.
Regály skvěle poslouží k vystavení doplňků, tedy kabelek a peněženek, čepic a šál, obuvi, katalogů, bannerů, …
Při výběru regálů nezapomeňte také na vaše sklady a další prostory. Ty sice nesouvisí přímo s prodejem, ale když je sklad přehledný, projeví se to i na vašich tržbách. Hledání je rychlejší, snadnější a také máte přehled o stavu zboží.
Zaujmout zákazníka je v dnešní době velmi těžký úkol. Proto je vždy důležité se zamyslet, v jakém stylu chci, aby byl obchod vybavený. Také platí, že originalita lidi baví a do takových prodejen se rádi vrací. Nebojte se tak použít vybavení, které není přímo určené pro obchody. Skvěle může vypadat stůl od starého šlapacího šicího stroje, který poslouží k prezentaci doplňků či katalogů nabízených značek.
A ještě jeden tip na závěr.
Nezapomínejte ani na mužský doprovod žen. Pánové obecně nejsou příliš trpěliví při doprovázení svých manželek a přítelkyň do módních butiků. Co jim to čekání trochu zpříjemnit a dát někde do koutku křesílko a nějaké to pánské čtení?! Co myslíte? 😉